רשלנות רפואית בחירשות ואובדן שמיעה

רשלנות רפואית בחירשות ואובדן שמיעהאובדן שמיעה פתאומי הוא מצב שבו מתפתחת תחושה של ליקוי שמיעה באוזן אחת או בשתי האוזניים באורח מהיר ופתאומי בטווח של עד שבעים ושתיים שעות.

ישנו מגוון רחב ביותר של גורמים שיכולים להוביל לאובדן שמיעה פתאומי, אך לא בכל המקרים בסופו של דבר התוצאה תהיה חירשות מוחלטת, שכן במקרים מסוימים החולה יסבול מליקוי מסוים בשמיעה ועדיין יוכל לשמוע באוזן הפגועה או באוזניים הפוגעות.

בין היתר מדובר על ליקוי שמיעה שנגרם כתוצאה מבעיה הולכתית כמו למשל במקרים בהם מתפתח פקק שעוות אוזן שגורם לחסימה, במקרים בהם מתפתחת דלקת באוזן החיצונית שמובילה להתפתחות בצקת, במקרים בהם ישנו נקב בעור התוף או במקרים בהם התרחשה חדירה של גוף זר לתעלת האוזן. בנוסף לכך, הליקוי יכול להיות תחושתי עצבי וכן ייתכן כי הליקוי נגרם בעקבות מחלה אוטואימונית, מחלה מטבולית, מחלה זיהומית ועוד.

רשלנות רפואית באבחון חירשות ואובדן שמיעה

כאשר אדם מתלונן על בעיות שמיעה יש להפנות אותו לרופא אף אוזן גרון במטרה לאבחן מה הוא המקור לבעיות השמיעה ומה היא דרגת החומרה של בעיית השמיעה. ישנן בדיקות מסוימות שבכוחו של הרופא לבצע בקליניקה, אך ברוב המקרים המטופל יישלח בנוסף לביצוע בדיקות שמיעה במכון שמיעה. נכון להיום, מדי שנה אנשים רבים המתלוננים על בעיות שמיעה לא מאובחנים כהלכה ולפיכך לא זוכים לקבל את הטיפול המתאים להם.

מעבר לכך שרשלנות באבחון של חירשות או אובדן שמיעה יכולה להוביל לאי קבלת טיפול מתאים, הרי שבמקרים מסוימים התעלמות מתלונות המטופל יכולה להוביל להיעדר אבחון של מצב חירום רפואי. כך לדוגמה במקרים מסוימים אובדן השמיעה הפתאומי יכול להעיד על גידול סרטני במערכת השמיעה וכן לא אחת מתברר כי אובדן השמיעה נגרם בעקבות אירוע מוחי. בכל מקרה שבו האבחנה לא בוצעה באופן תקין, ייתכן מאוד כי קיימת עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בטיפול בחירשות ובאובדן שמיעה

גם במידה ותהליך האבחון הסתיים בהצלחה, עדיין אין זה מן ההכרח שהמטופל יקבל את הטיפול המתאים לו ביותר. במקרים מסוימים מתברר כי חרף קבלת הדיאגנוזה הנכונה, עדיין הטיפול בחולה היה רשלני. לכל בעיה שמובילה לבעיות שמיעה, לחירשות או לאובדן שמיעה פתאומי, ישנו טיפול מסוים או מספר סוגי טיפולים המתאימים לה.

בחירה בטיפול לא מתאים, מתן טיפול ללא מעקב אחרי מצבו של החולה או ביצוע הטיפול המתאים באופן רשלני, כל אלו יכולים בהחלט להוות עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית שגרמה לחירשות ואובדן שמיעה

סוג נוסף של רשלנות רפואית שיש להזכיר בהקשר זה הוא רשלנות רפואית שגרמה לחירשות או אובדן שמיעה. כך לדוגמה לא אחת קורה שניתוח אוזניים פשוט הסתבך והוביל לפגיעה בשמיעה. ניתוח שיכול להוביל לאובדן שמיעה הוא ניתוח כפתורים, המבוצע בעיקר בילדים קטנים הסובלים מזיהומים כרוניים באוזן התיכונה. במהלך הניתוח מוחדרת צינורית זעירה לעור התוף שתפקידה לאזן את הלחצים בין האוויר שמחוץ לאוזן התיכונה לבין האוויר שבתוך האוזן התיכונה.

במידה והניתוח מבוצע באופן רשלני, קיים סיכוי שהנקב המבוצע לצורך החדרת הצינורית, יהיה גדול מדי ועור התוף עלול להיקרע. ישנם מצבים נוספים שבהם טיפול רשלני יכול לגרום לבעיות שמיעה, אך חשוב להבין כי לא כל מקרה שבו מתרחשת בעיית שמיעה כתוצאה מטיפול רפואי, מהווה עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שלא אחת מדובר על סיבוך שלא ניתן היה למנוע אותו.

כיצד ניתן לדעת האם קיימת עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית?

על מנת לברר האם אכן קיימת עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בחירשות ואובדן שמיעה, יש בראש ובראשונה לגשת לייעוץ משפטי אצל עורך דין לענייני נזיקין המתמחה בהגשת תביעות בגין רשלנות רפואית. עורך הדין יכול לעבור על פרטי המקרה ולהסביר לאדם המעוניין להגיש את התביעה האם מדובר על מקרה בעל סיכויי הצלחה והאם הטרחה הכרוכה בהגשת התביעה אכן תשתלם לו.

במידה ואכן קיימת עילה להגשת תביעה משפטית, יקשר עורך הדין את התובע לרופא מומחה שיצטרך לכתוב חוות דעת רפואית שמטרתה לשכנע את בית המשפט כי אכן התקיימה רשלנות רפואית.

דילוג לתוכן