מדריך לנפגעי רשלנות רפואית

מדריך רשלנות רפואיתכיום אנו מוצפים במידע ואינפורמציה בלתי פוסקת על תביעות רשלנות רפואית המגיעות לפתחן של בית המשפט. למעשה, אנשים רבים אינם יודעים מהי רשלנות רפואית ומתי ניתן לבקש פיצויים בגינה.

רשלנות רפואית הינה למעשה אקט המבוטא במעשה או במחדל של פעולה רפואית או מסירת מידע עבור מטופל. כל הליך רפואי כיום, מן הפשוט ועד המסובך ביותר, הינו כפוף לשורה של הנחיות, הוראות וחיקוקים הבאים להסדיר את תקינות ההליך. הידוע שבהם הינו חוק זכויות החולה, אשר נחקק בשנת 1996, וכולל בתוכו שורה של זכויות אשר זכאי להם כל מטופל בישראל.

מה עליי לעשות במקרה של חשד לרשלנות רפואית?

במידה ועלה חשש על ידי המטופל כי אכן חלה רשלנות רפואית שנעשתה כלפיו, עליו לנקוט בשורה של צעדים אשר יקלו בצורה משמעותית על הגשת תביעת פיצויים בהמשך. להלן נסקור מספר טיפים חשובים בנושא אשר מילויים יכול רק לעזור בהמשך.

א. תיעוד הנזק – ככל שתוכל לתעד את הנזק הגופני שנגרם לך בזמן אמת, כך יתגבשו יותר ויותר ראיות מוצקות בגין הרשלנות. לעיתים הנזקים מתפוגגים או מאבדים את חוזקם לאחר זמן, ולכן מומלץ לצלם או לתעד בכל דרך אפשרית את הנזק שנגרם.

ב. שמירת רשומות – ככל שהנפגע ישמור יותר מסמכים רפואיים ורשומות רפואיות הקשורות לתהליך שהוא עבר, כך ניתן יהיה יותר בקלות לבנות את הראיות ולבסס את התביעה. בכל הליך תביעה, מוגשת בקשה לקבלת החומר הרפואי ומכלול הרשומות הרפואיות. עם זאת, הליך זה לוקח זמן רב ולעיתים מקשה על הליך התביעה. שמירת מסמכים מקוריים ורשומות בצורה מדויקת וקפדנית ככל האפשר, תועיל לתביעה העתידית ולעורך הדין שייצג את הנפגע. כמו כן יש לשמור קבלות והוצאות שונות לשם תביעה מאוחרת בגין הוצאות נוספות אלו.

ג. הימנעות ממגע – לעיתים קרובות חברות הביטוח או נציגים שלהם בדמות חוקרים או כל דמות אחרת, יוצרים קשר עם הנפגע ומנסים לדלות ממנו מידע מזיק או אף לסגור עימו פשרה בכדי להקטין את סכום הפיצוי. חשוב מאוד לא ליצור קשר עימם בכדי לא לגרום נזק לתביעה עתידית.

ד. התיישנות – כל תביעת רשלנות רפואית מוגבלת בזמן מכוח החוק ולכן חשוב להתייעץ בהקדם האפשרי עם גורם מקצועי ומנוסה בתחום בכדי "לא לאבד" את התביעה.

חוות דעת רשלנות רפואית

אחד הדברים המרכזיים בעת הגשת תביעת רשלנות רפואית הינה תימוכין של מומחה רפואי באותו תחום באמצעות חוות דעת רפואית. חוות דעת זו, אשר עולה כסף מצד התובע, צריכה לבסס את העובדה כי אכן המחדל אירע, וכי ישנו קשר סיבתי הדוק בין קרות הנזק לבין המחדל.

חוות דעת רפואית צריכה להיות מקצועית ומהימנה ולכן מומלץ להיוועץ עם עורכי דין המכירים את התחום ואת המומחים השונים בכל שדה רפואי. לעיתים קרובות, עקב המחיר הגבוה של חוות הדעת, יש לפנות לייעוץ רפואי ראשוני על ידי מומחה אשר יבדוק אם אכן ישנה עילה לתביעה המצדיקה את כתיבת חוות הדעת. מומלץ לעבור הליך זה בתחילתו של ההליך בכדי לדעת את סיכויי וסיכוני התביעה.

תביעת רשלנות רפואית

תחום עולם הרשלנות הרפואית הינו שדה פורה לתביעות ולפיצויים רחבי היקף בבתי המשפט בישראל. אנשים רבים זוכים לפיצויים משמעותיים מדי יום בעקבות המחדלים והנזקים שנגרמו להם במהלך הטיפול הרפואי. לשם הצלחת התביעה מומלץ להיעזר בטיפים שנרשמו, ובעיקר לקבל ליווי לכל אורך ההליך מגורמים מקצועיים ומנוסים בתחום.

עורך דין לרשלנות רפואית, אשר מומחה בתחום המשפטי והרפואי גם יחד, יוכל להביא לידי פיצוי מקסמילי עבור הלקוח ולנהל את ההליך בצורה הטובה ביותר, תוך דילוג זהיר בין המכשולים הרבים בהליך השגת הפיצוי.

דילוג לתוכן