ייצוג נפגעי רשלנות רפואית והגשת תביעת פיצויים בעילת רשלנות רפואית

אם קיים אצלך חשש לפגיעה בשל רשלנות רפואית…

אם הגעת לכאן, סביר כי קיים בליבך חשש לפגיעה בשל רשלנות חמורה במסגרת טיפול רפואי, שלך או של מי מבני המשפחה. במקרה כזה, כאשר קיים ספק, חשוב שלא לקבל החלטות נחפזות וחשוב לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין מנוסה ובעל התמחות ברורה בייצוג נפגעי רשלנות רפואית.

במהלך 10 השנים האחרונות חל גידול מתמיד במספר תביעות הרשלנות הרפואית המוגשות בישראל. לפי נתונים שפורסמו על ידי משרד הבריאות, מאז 2005 שילמו המוסדות הרפואיים יותר משני מיליארד ₪ כפיצויים לתובעים, כאשר יותר ממחצית מסכום הפיצויים שולמו בשל תביעות הנוגעות באופן ישיר להתרשלות חמורה בתחומי הגינקולוגיה וההריון.

כך לדוגמא, במהלך שנת 2018 הוגשו בישראל יותר מ-1625 תביעות בעילת רשלנות רפואית. הסיבות לעליה המתמדת במספר התביעות המוגשות בכל שנה רבות ומגוונות וסכומי הפיצויים שנפסקים לטובת התובעים עולים בהתאמה ולמרות שרוב רובן של התביעות מסתיימות בפשרה ואינן מגיעות לכדי פסק דין.

לאורך השנים וגם בימים אלו, נשמעים קולות רבים מצד אנשי רפואה, עורכי דין ורופאים בכירים, הקוראים לרפורמה משמעותית במערכת הבריאות הציבורית והפרטית בישראל.

רפורמה שמטרתה העיקרית הנה להגביר את הבטיחות במסגרת טיפולים רפואיים וכפעול יוצא, להקטין את מספר מקרי הרשלנות הרפואית והנזקים הבלתי הפיכים שכתוצאה ממקרים אלה.

ובנתיים, התורים בבתי החולים ארוכים מנשוא, חולים נאלצים להמתין חודשים ארוכים לבדיקת מומחה במסגרת קופת חולים, הרופאים לא ממהרים לאשר בדיקות הדמיה יקרות לחולים משיקולי תקציב, בתי החולים מזוהמים ובגדול, העומס הבלתי נסבל על מערכת הבריאות הציבורית מוביל למקרי קיצון ולאלפי מקרים של רשלנות רפואית בכל שנה.

כל אותם נפגעים הנם חולים ומטופלים תמימים, שפנו לקבלת טיפול רפואי ומטבע הדברים, שמו את מבטחם ברופא, בקופת החולים ובבית החולים, תוך שהם מצפים לקבל טיפול רפואי בסטנדרטים הולמים וראויים.

למרות זאת ובשל כשלים בהתנהלות אנשי הצוות הרפואי, נגרמים לכל אותם מטופלים נזקים גופניים ונפשיים קשים. על פי רוב המדובר על נזקים לצמיתות, כאלה שמשנים באחת את חייו של המטופל ובלא מעט מן המקרים את חייהם של בני משפחתו והסובבים אותו.

מה עושים במקרה של פגיעה ונזק בטיפול רפואי?

נדגיש כי לא בכל מקרה של טיפול רפואי שנכשל ולא הצליח ואפילו לא בכל מקרה שבו נגרם למטופל נזק במסגרת הטיפול, קיימת אפשרות להגיש תביעת פיצויים בעילת רשלנות רפואית.

מעבר לכך, חשוב לזכור כי אין לפנות באופן עצמאי אל הרופא המטפל, לקופת החולים או לבית החולים במקרה של חשש מפני רשלנות רפואית. יש להקדים ולהתייעץ קודם לכן עם עורך דין ותיק ומנוסה, העוסק בייצוג נפגעי רשלנות רפואית ולפעול רק בהתאם להנחיות שלו.

על מנת להכריע בשאלה ולהעריך האם אכן קיימת הצדקה להגשת תביעה, יש לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין המתמחה בתחום, שיבדוק את הפן המשפטי ויקבל חוות דעת של מומחה רפואי בתחום הרלוונטי למטופל ולמהות פגיעתו.

בשל המורכבות הברורה של רוב הטיפולים הרפואיים ורמת המומחיות והידע הנדרשת מאנשי הרפואה בכלל וצוות הרופאים בפרט, העיסוק בייצוג תובעים והוכחת הקשר הסיבתי בכל תביעת רשלנות רפואית, מצריכים ניסיון וידע משפטי מעמיק, כמו גם קשרים מקצועיים עם טובי המומחים הרפואיים בכל תחום רפואי.

לצורך ייצוג מוצלח בתביעת רשלנות רפואית, יש חשיבות גדולה ביותר לבחירה של התובע בעורך דין ותיק, מיומן ומנוסה בתחום. חשוב להבין כי לא בכל מקרה של פגיעה ונזק לאחר טיפול רפואי יש עילה ובסיס לתביעה ולכן חשוב להעריך ולבדוק כל מקרה לגופו, בטרם הפניה לערכאות המשפטיות.

רק עורך דין מנוסה בתחום ידע להעריך את סיכויי התביעה ובמקרים המתאימים גם להימנע מהגשת תביעה שסיכויי הצלחתה נמוכים או לא קיימים.

במשרד עורכי הדין סולר קפלינסקי ניתן לקבל ייעוץ אישי מעורכי דין מובילים ומנוסים, תוך תמיכה מקצועית וליווי של רופאים מומחים, במטרה להעריך את סיכוייה של תביעת רשלנות רפואית אפשרית.

עורכי הדין מציעים ייעוץ משפטי אישי והערכת סיכויי תביעה, בכל מקרה של חשש מפני רשלנות רפואית, כאשר ניתן לקיים פגישה אישית עם עורכי הדין באחד מסניפי המשרד, בתל אביב (מרכז עזריאלי), בחיפה, בבאר שבע ובכפר קרע.

לקבלת ייעוץ משפטי ומענה אישי ודיסקרטי מעורכי הדין חייג/י: 072-3939950

אולי יעניין אותך גם:

רשלנות רפואית בשל עומס בבית חולים

דילוג לתוכן